تست هوش هیجانی

سوار بر هواپیما هستید. هواپیما ناگهان درون چاله های هوایی می افتد و تکان های شدیدی می خورد. چه می کنید؟

به کتاب یا مجله خواندنم ادامه می دهم و به آنچه اتفاق افتاده توجه زیادی نمی کنم.

برای حالت اضطراری آماده میشوم. به حرکات مسئولین پرواز دقت می کنم. و کارت راهنمای پرواز را مطالعه می کنم.

کمی از هر دو مورد بالا

مطمئن نیستم. تا به حال دقت نکردمگروهی از بچه های سه چهار ساله را با خود به پارک برده اید. یکی از آنها شروع به گریه کردن می کند چون بقیه با او بازی نمی کنند. شما چه می کنید؟

بیرون می ایستم و تماشا می کنم. اجازه می دهم بچه ها خودشان با مسئله کنار بیایند.

با او صحبت می کنم و سعی می کنم به او کمک کنم راهی پیدا کند تا دیگران اورا هم به بازی بگیرند.

طوری که به حرفم گوش کند به او می گویم گریه نکند

سعی می کنم با نشان دادن وسایل دیگر بازی و حتی بازی کردن با او حواسش را از بچه ها و ناراحتی اش پرت کنم.
    فرض کنید امیدوار بودید در یکی از درس ها نمره بالایی بگیرید. اما الان نمره های میان ترم آمده و نمره شما زیر ده شده است. چه کار می کنید؟

    یک برنامه دقیق برای راه هایی که بتواند نمره ام را بهبود دهد تهیه می کنم. و تماما به آن پایبند می بانم.

    به خودم قول می دهم که در آینده بهتر عمل کنم و نتیجه بهتری بگیرم.

    به خودم می گویم آن چنان اهمیت ندارد که در یکی از درس ها چه نتیجه ای کسب می کنم. در عوض تمرکزم را روی درس هایی که در آن عملکرد بهتری دارم حفظ می کنم.

    پیش استاد می روم و سعی می کنم مجابش کنم نمره بهتری به من بدهد.


    فرض کنید یک بازاریاب تلفنی هستید که به مشتری های بالقوه زنگ می زنید. پانزده نفر پشت سر هم تلفن را روی شما قطع می کنند و کم کم ناامید می شوید. چه میکنید؟

    میگم امروز روز من نیست و سعی می کنم فردا روز بهتری داشته باشم.

    بررسی می کنم چه دلیلی دارد که نمی توانم فروشی انجام دهم.

    یک چیز جدید را برای تماس بعدی امتحان میکنم و سعی می کنم بالاخره موفق بشوم.

    به شغل دیگری فکر می کنم.


    شما درسازمانی که سعی می کند تنوع نژادی و قومی و احترام متقابل اقوام را تقویت کند به عنوان مدیر مشغول به کار هستید. در راهرو می شنوید که یکی از کارمندان در حال تعریف کردن یک لطیفه قومیتی است. چه کار می کنید.

    نادیده می گیرم. به هر حال این فقط یک لطیفه است.

    فرد خاطی را برای توبیخ به اتاقم صدا می کنم

    همانجا جلو می روم و به فرد خاطی جوری که دیگران نیز متوجه شوند تذکر می دهم که همچین لطیفه هایی در این سازمان قابل تحمل نیستند

    فردی که این لطیفه را تعریف کرده را به یک برنامه آموزشی ضد نژادپرستی می فرستم.

آزمون هوش هیجانی گلمان - Goleman
6/11

    در حال آرام کردن دوست خود هستید که الان در حال رانندگی، یک ماشین دیگر به طور خیلی خطرناکی راه او را سد کرده است. چه میکنید؟

    به او می گویم بی خیال شود. تصادف نشده و همه سالمن و اتفاق خاصی نبوده

    یکی از آهنگای مورد علاقش رو می زارم و سعی می کنم توجه اش رو منحرف کنم

    سعی می کنم مثل او راننده دیگر را سرزنش کنم و حتی مبالغه آمیز رفتار می کنم.

    به او می گویم چطور یک بار اتفاقی مشابه این اتفاق برایم رخ داد و من هم به شدت دیوانه شدم اما در نهایت فهمیدم راننده دیگر در حال رساندن مریضی به بیمارستان است.

2.3k
Shares

    شما و نامزدتان درگیر یک مشاجره شدید و مشاجره آنقدر بالا گرفته که حرفهای درشتی رد و بدل میکنید که ممکن است هیچکدامتان منظوری از آن نداشته باشید. در این لجظات کار درست کدام است؟

    یک وقفه 20 دقیقه ای ایجاد میکنیم. و بعد دوباره بحث را از سر میگیریم

    ساکت میمانم و مشاجره را پایان می دهم. فرقی نمکند نامزدم چه می گوید.

    عذر خواهی می کنم و می گویم که متاسفم و به او هم می گویم که همین کار را بکند

    یک لحظه صبر می کنم. تمام فکرم را جمع میکنم و سعی می کنم تا می توانم واضح حرف هایم را بگویم.


    به رهبری گروهی برای حل مشکلی که در محل کار مدتی است آزار دهنده شده برگزیده شده اید. اولین کاری که می کنید چیست؟

    یک برنامه ترسیم می کنم و زمان های لازم برای پرداختن به هر یک از موارد را تعیین می کنم تا از زمان بیشترین استفاده را بکنم.

    در ابتدا سعی می کنم زمانی به گروه بدهم تا افراد یکدیگر را بهتر بشناسند

    در ابتاد وقتی هنوز ایده ها ناب و تازه هستند از تک تک افراد می پرسم تا ایده های خود را ارئه کنند

    با یک جلسه طوفان فکری آغاز می کنم. و همه را تشویق می کنم تا هر ایده ای به ذهنشان میرسد را بیان کنند هر چند ایده هایشان عجیب و غیر قابل باور باشند.


    فرض کنید که پسر بچه 5 ساله ای دارید که بسیار خجالتی است. او در برخورد با افراد جدید و در مکان های تازه بسیار حساس است و تا حدودی دچار ترس و استرس می شود. در این شرایط چه می کنید؟

    قبول می کنید که او ذاتا خجالتی است و سعی می کنید از او در برابر آدم های جدید و موقعیت های جدید محافظت کنید

    او را نزد روانشناس کودک می برید تا بر این مشکل غلبه کند

    عمدا او را در موقعیت های جدید بسیاری قرار می دهید تا به تدریج بر ترسش غلبه کند

    یک سری از موقعیت های جدید و قابل مدیریت را برایش طراحی می کنید و او را در این موقعیت ها قرار می دهید تا به تدریج راه های غلبه بر ترسش را فرا گیرد
    مدتی است به دنبال موقعیتی هستید که بتوانید سازی را که قبلا وقتی جوان تر بودید فرا گرفته اید دوباره تمرین کنید و بنوازید. بالاخره زمان و موقعیت این کار برایتان فراهم شده است تا دوباره به تمرین بپردازید. اولین کاری که می کنید چه است؟

    سعی میکنم به یک برنامه تمرینی جدی و دقیق پایبند بمانم

    سعی می کنم قطعه هایی را تمرین کنم که هر کدام کمی توانایی هایم را افزایش دهند

    فقط وقت هایی تمرین می کنم که واقعا حس و حال و حوصله این کار را داشته باشم تا بیشترین نتیجه را بگیرم

    قطعه ها و آهنگ هایی را انتخاب می کنم که از توانایی الانم بسیار سخت تر هستند و با تمرین شدید آنها سعی می کنم توانایی هایم را باز یابم.

    حدودا چند غلط املایی در متن سوالات و گزینه های سوالات قبلی بود؟

    کمتر از 3 غلط املایی

    حدود 5 غلط املایی

    بیش تر از 8 غلط املایی